Turkiet, jul och kärlek!

Tjenixen. Insåg precis att det var ett tag sen sist jag skrev något… men mycket annat har hänt här i livet och jag har varit tvungen att prioritera lite annat. Men nu känns det som att allting äntligen börjar ordna upp sig 🙂 Har hunnit åka till Turkiet med Frida och Madde, firat jul och blivit kär. Hade det hur bra som helst i Turkiet, vi solade badade och åt en massa god mat (och drack lite drinkar, all inclusive you know 😉 ). Sista natten spenderades dock på sjukhus, Först trodde vi att Madde hade solfrossa men det visade sig vara något lite mer allvarligt, men detaljer tänker jag inte gå in på. Men kan iaf säga att vi höll nästan på att inte komma med planet hem… men efter mycket om och men så fick vi i alla fall åka med och jag tror aldrig jag varit så glad över att komma hem till kalla Sverige. Resan vart trotts sjukhusbesöket väldigt bra och man kan nästan fortfarande känna solen bränna i ansiktet även fast det är några månader sen…

Julen firades som vanligt med julfrulle hemma hos pappa och styvmorsan och sen hem till mamma för julbord, Kalle Anka och julklappar med släkten. Och vad gäller kärleken  så fann jag den på skolan (en dalakarl) 😉 Underbaraste killen eller rättare sagt mannen i världen 🙂 ❤ #happyface.

Går nu mitt sista år på Sjövik men vet inte om jag ska söka ett till år fast på en annan linje och plugga upp fler betyg eller och jag ska ge mig in i ”jobbdjungeln”. Just nu är drömyrket flygplatskontrollant. Det verkar sjukt spännande och en kul miljö att jobba i men vääääldigt tidiga morgonar och jag är verkligen ingen morgonmänniska men det går väl att ändra på eller? xD Det kanske i alla fall kan bli ett sommarvikariat (Y).

Resten av denna kväll blir det chill i sängen med datorn och någon serie.

20141006_133842

Life is good!

Ciao!

One thought on “Turkiet, jul och kärlek!

Kommentera

